Aukioloajat

Niqama-tuoli
Tavoitteena terve selkä. Kuvassa taustalla Lehmon toimipaikassa terapeutin avustuksella käytettävä venytyspenkki.

Niqama-tuoli on hellävarainen apuväline omatoimiseen niska-/hartia-alueen ja selkäongelmien hoitoon.

Niqama Q2 -traktiotuoli sopii erinomaisesti ammattilaisten käyttöön, erilaisten hoitojen apuvälineeksi ja terapioita tukevaksi itsehoitolaitteeksi.

Jo muutaman minuutin (5-10) venytyshoito on riittävä.

Kai Parkkola, lääketieteen tohtori:
”Olemme hoitaneet fysioterapeuttityöryhmiemme kanssa satoja selkävaivoista kärsiviä asiakkaita Niqama-laitteilla useita vuosia. Laitteet ovat osoittautuneet erittäin toimiviksi ja asiakasturvallisiksi, sekä hyviä hoitotuloksia aikaansaaviksi. Ne soveltuvat ammattikäytössä myös hyvin vaikeisiin selkävaivoihin kuten mm. välilevyn pullistumien hoitoon.”

Niqama-tuoli

Lääketieteellinen akupunktio

Akupunktiota käytetään hoitomuotona tuki- ja liikuntaelinvaivoihin, kivun hoitoon ja lihasten rentouttamiseen. Yleisimpiä ovat niska-hartiaseudun ja selän kiputilat, päänsärky, migreeni ja nivelrikon aiheuttamat kivut.

Usein akupunktioon liittyy lisäksi myönteisiä oheisvaikutuksia, kuten unen laadun, vastustuskyvyn ja aistitoimintojen paraneminen, yleinen rentoutuminen, stressin väheneminen ja hormonitoiminnan normalisoituminen.

Akupunktion vaikutus perustuu elimistön kemiallisten aineiden vapautumiseen, jotka estävät kipuviestin välittymistä tai saavat aikaan miellyttävän rentoutuneen olon. Hoitokerrat määräytyvät yksilöllisesti asiakkaan tarpeista riippuen.

Akupunktiossa käytetään ruostumattomasta teräksestä valmistettuja steriilejä, kertakäyttöisiä neuloja. Hoito ei ole kivuliasta asiakkaalle.

Kinesioteippaus

Kinesioteippaus on monipuolinen hoitomuoto, esimerkiksi tuki- ja liikuntaelinvaivoihin, neurologisiin ongelmiin tai kuntoutuksen osana. Kinesioteippausta käytetään yleisimmin vähentämään kipua ja lisäämään liikkuvuutta, sekä lihasvoimaa.

Kinesioteippauksen teoreettisia vaikutuksia

• kipu lievittyy
  • liikkuvuus lisääntyy
  • lihasvoima kasvaa